Ratujmy dziki!

9 stycznia 2019

Miało być o zimie i śniegu i pięknych okolicznościach przyrody, ale niestety nasz ulubiony rząd zaplanował na 12 stycznia masowe morderstwo na dzikach. Myśliwi mają zamordować 200 000 dzików (słownie: dwieście tysięcy), wraz z samicami w ciąży i warchlakami. Chcą nam wmówić, że w ten sposób zlikwidują ASF (to taka choroba świń), więc społeczeństwo powinno im być wdzięczne. Za każdego zamordowanego dzika myśliwy ma dostać kilkaset złotych (z naszych pieniędzy), więc darz bór. Proszę, podpiszcie petycję, może coś da się zrobić, żeby ocalić te piękne  i mądre zwierzęta, które nic złego nie robią, poza tym, że chcą żyć, co najwyraźniej przeszkadza rządowi, łącznie z miłośnikiem kotów panu prezesowi KJM (ku..a j..o mać). Link do petycji:

https://secure.avaaz.org/pl/community_petitions/Minister_Srodowiska_Nie_dla_masowego_odstrzalu_dzikow/?tXGsunb

„Minister Środowiska – Nie dla masowego odstrzału dzików:

12 STYCZNIA ROZPOCZNIE SIĘ WIELKIE POLOWANIE

My, wrażliwi na los wszystkich zwierząt i środowiska, stanowczo sprzeciwiamy się eksterminacji dzików w polskich lasach przez Polski Związek Łowiecki w ramach „walki” z ASF (afrykański pomór świń). Odstrzał ma objąć w sumie ponad 200 tys. osobników, także tych zdrowych (w tym samice i warchlaki). W praktyce może dojść do odstrzelenia całej populacji. 

Myśliwi otrzymają ekwiwalent finansowy w wysokości kilkuset złotych za zwierzę. Wobec krytyki ze strony naukowców i braku jakichkolwiek dowodów potwierdzających, że masowe wybijanie tych zwierząt zredukuje w znaczący sposób ASF, żądamy natychmiastowej zmiany decyzji w tej sprawie. Konsekwencją tej skandalicznej akcji będą nieodwracalne skutki nie tylko dla tego gatunku w naszym regionie, ale i dla środowiska naturalnego na tym obszarze. Niech zwycięży rozsądek i nauka, a nie polityka i lobby myśliwskie! „

Chciałabym, żeby wszystkie okoliczne dziki przyszły na mój teren i schowały się cichutko, bo tu żaden myśliwy nie ma wstępu!

Jedna myśl na temat “Ratujmy dziki!

  1. mmzd
    2019/01/09 11:14:18
    Popieram oczywiście petycję, ale, gwoli sprostowania, to NIE jest pomysł myśliwych !!
    e.urlik
    2019/01/09 11:27:55
    Magdo, oczywiście że to pomysł rządu miłościwie nam panującego, ale myśliwi mają wykonać tę robotę. Niektórzy bardzo gorliwie, nie tylko z powodu kasy, ale też dlatego, że lubia zabijać. Niektórzy sie sprzeciwią, bo mają moralność i np. nie będą chcieli zabijać ciężarnych samic. Ale generalnie plan ma być wykonany…
    A w ogóle to całuski i miło cie widzieć 🙂
    emma_b
    2019/01/09 12:02:45
    ja już wczoraj tę petycję podpisałam, ale optymistką co do jej skuteczności niestety nie jestem. wstrętni ludzie, wymordowaliby wszystko co się rusza. i jak zwykle głusi na głosy ekspertów, jak zwykle wiedzą, kurwa, lepiej. brak słów!
    tessa37
    2019/01/09 12:08:20
    Jestem zagorzala przeciwniczka polowan, bo po prostu nie rozumiem, jak mozna zabijac dla przyjemnosc. Ale rozumiem, ze niekiedy jest to koniecznie, kiedy jeden gatunek zagraza populacji innego, lub szerzy sie choroba. Ale, to co oni wymyslili, to prawidziwa rzez! Zabijanie ciezarnych (kotnych?) macior i malych warchlakow, to barbarzynstwo. Ogolnie co honorowi nyliwi, czy rybacy, wedkarze zwracaja uwage na czas ochronny i wiek/wielkosc zwierzat.
    Ja sie zastanawiam, czy oni (mam na mysli rzad) chca wybic najpierw wybic wszystkie zwierzeta i dopiero zaczna strzelac do ludzi, czy rownoczesnie…
    e.urlik
    2019/01/09 14:01:24
    Emmo, jak zwykle się z tobą zgadzam i też wydaje mi się, że to niczego nie zmieni, bo to kwestia mentalności i sumienia. Nie ma takich słów w słowniku normalnego człowieka, którymi możnaby określić tych (zapewne) obrońców tradycji i mordowania w imię „dobra” narodu. Biedne istoty. Mają tylko jedno: życie. Ludzkość jest totalnie przereklamowana 😦
    e.urlik
    2019/01/09 14:05:42
    Tesso, jedynym gatunkiem, który zagraża populacji wszystkiego jest człowiek. A rząd powinien się najpierw sam wystrzelać, razem z tą bandą jeb…ch morderców i zbrodniarzy. Zresztą nie tylko ten rząd tego pełnego miłosierdzia, katolickiego kraju. Wybacz, jestem taka wściekła!
    kolewoczy
    2019/01/09 15:22:22
    No przykro mi, ta petycja żąda ode mnie udostepnienia e-maila na zasypywanie mojej skrzynki spamem, na to ja się nie zgadzam. Podpisywałm różne petycje już wielokrotnie, ale takich cyrków i żądań nie było 😦
    kolewoczy
    2019/01/09 15:23:34
    To znaczy ta strona avazz cośtam tego żąda – dla mnie jest niewiarygodna w takim razie
    kolewoczy
    2019/01/09 15:25:54
    No i właśnie mi przysłali: podpisanie petycji jest równoznaczne z automatycznym otrzymywaniem wiadomości od avazz – – nie zgadzam się po raz trzeci! Tak się ludzi nie wkręca!
    tessa37
    2019/01/09 15:42:27
    Ja Cie rozumiem i w tej wscieklosci sie lacze, jak najbardziej!
    @kolewoczy, najprostszym rozwiazaniem miec po prostu spamowa skrzynke, ja podaje zawsze ten dodatkowy adres, z ktorego nie korzystam normalnie, od czasu do czasu tam wchodze i kasuje wszystko hurtem bez czytania.
    babciabezmohera
    2019/01/09 15:45:03
    Już podpisałam.
    To prawda, że docierają rózne inicjatywy- wszystkie od AVAAZ- żaden spam. Jedne apele podpisuję, inne nie- moj wybór.
    e.urlik
    2019/01/09 18:52:56
    Kolewoczy, nie gniewaj się na nich skarbie. Adres email jest wymagany z prostego powodu: potwierdza, że nie jesteś botem, tylko człowiekiem. Robię tak, jak Tessa: mam adres na takie okoliczności i robię też jak BBM, bo wiele petycji popieram i podpisuję bez przymusu, a tylko dlatego, że są ważne. Natomiast AVAAZ jest wielką, międzynarodową organizacją obywatelską (około 50 mln. członków), która podejmuje działania w obronie przyrody, więźniów politycznych, niesłusznych wyroków, praw i obrony kobiet, klimatu itd. Jak dotąd poparłam prawie wszystkie ich działania. Wiele rzeczy, które robią dla dobra nas wszystkich jest nienagłośnionych, jak np. sprzeciwienie się działalności wielkiego koncernu chemicznego Monsanto i nikt o tym właściwie w Pl. nie słyszał. Nie wkurzaj się na nich, chcą dobrze.
    e.urlik
    2019/01/09 18:56:50
    Tess, dziękuję za empatię i współ-odczuwanie. Twoja rada dot. osobnego adresu jest świetna i też tak robię, ale czasem zwracam uwagę na zawartość, bo czasem można poprzeć jakąś fajną inicjatywę i stanąć po jasnej stronie mocy :-)))
    e.urlik
    2019/01/09 19:05:32
    BBM, jestem zaszczycona i dumna, że razem stanowimy o ważnych dla świata sprawach za pośrednictwem avaaz. Ja jeszcze działam dla Human Society of the United States, ale oni zajmują się tylko ochroną przyrody i zwierząt. I jeszcze PETA – „ludzie dla etycznego traktowania zwierząt”. I jeszcze kilka innych, uff. 🙂
    ervisha
    2019/01/09 20:02:05
    Jestem na NIE!!!! Jak tak można?
    ervisha
    2019/01/09 20:02:38
    Petycja podpisana
    e.urlik
    2019/01/09 20:33:28
    Ervisha, cudna dziewczyno, dzięki! Może się uda, już prawie 300 000 podpisało!
    kolewoczy
    2019/01/09 20:33:31
    Mnie nie chodzi o e-mail, tylko o to, że oni NIE DAJĄ WYBORU!!! Nie można odrzucić zgody na otrzymywanie od nich materiałów. Jak tak można w dzisiejszym świecie obowiązującego RODO i zasad demokracji. To mnie wkurza i takie organizacje to ja dalekim łukiem omijam, no przykro mi, albo się szanujemy, albo stawiamy pod ścianą. I nie zamierzam lawirować zakładając osobną pocztę, bo i tak mam osobne poczty prywatne i zawodowe, więc wystarczy mi. Lubię jasne sytuacje, a oni robią ludiz w bambuko.
    e.urlik
    2019/01/09 20:42:17
    Kolewoczy, wiem, że to może wkurzać. W każdym emailu od nich, na samym dole jest taka klauzulka do kliknięcia o rezygnacji z subskrybcji. Rozumiem doskonale twoje obiekcje, naprawdę. Proszę, już im wybacz 🙂
    kolewoczy
    2019/01/09 20:49:40
    Ja się nie gniewam, tylko się dziwię, że ludzie tak bezkrytycznie podpisują nie zważając na konsekwencje, gdy tyle się mówi o ochronie danych osobowych. A powiem więcej, znam strony z petycjami, bo podpisywałam nieraz, gdzie takiego ultimatum nie ma, więc można, tylko trzeba chcieć. To organizatorzy powinni odpowiednio zorganizować, a nie generować klikalność i sztucznie mnożyć liczbę subskrybentów żerując na emocjach. Bo te petycje są bardzo emocjonalne i stąd takie zainteresowanie. Gdy walczyliśmy o dotację dla „Zeszytów Literackich” ledwo tysiąc osób podpisało, bo komu zależy na piśmie literackicm, nawet najwyższej klasy. Ale tam przy petycji żadnego szantażu subskrypcyjnego nie było.
    kolewoczy
    2019/01/09 21:16:20
    Proszę bardzo – tu jest polska petycja do premiera w tej sprawie i na dole jest możliwość kliknięcia na rezygnację z newslettera orgnizacji:

    petycja.pracownia.org.pl/akcja/stop-rzezi-dzikow
    e.urlik
    2019/01/09 21:24:59
    Skarbie, taka sama możliwość (rezygnacji) jest na stronie avaaz, już ci o tym napisałam, ale pewnie przeoczyłaś. Dzięki za przesłanie linka do następnej petycji 🙂
    kolewoczy
    2019/01/09 21:56:06
    łoj, no to się wkurzyłam niepotrzebnie, ależ rozkojarzona jestem, nie widziałam, przepraaaaszaaam!
    e.urlik
    2019/01/09 22:21:45
    Nie przejmuj się, ja też przegapiam nawet wielkie rzeczy, a co dopiero coś tam małym druczkiem. Np. codziennie po kilka razy gubię telefon, który potem znajduję „na widoku” 🙂 Do następnego razu!
    ervisha
    2019/01/11 17:19:41
    Dzisiaj w wiadomościach mówili (jacyś prezesi czy inny spece od środowiska), że w POlsce co jakiś czas określoną ilość muszą wybić bo byłoby ich za dużo…. A potem za jakiś czas będzie tak jak z wilkami, że dzik będzie na wyginięciu ;/
    annazadroza
    2019/01/11 18:29:32
    Podpisałam Twoją, Ewciu, kiedy mi przysłałaś, tę drugą też, bo tylko tyle mogę zrobić. Przecież nie pójdę do lasu zaczaić się i tłuc tych morderców, bo jak?
    kokoszanel
    2019/01/12 18:37:54
    Tez podpisalam, i dalam adres „obojetny”, nie doczytalam o rezygnacji 🙂
    Jezel o RODO i anonimowosc w sieci, to jestem sceptyczka, i ak jestesmy wszyscy monitorowani!
    No to pa 🙂
    kokoszanel
    2019/01/12 18:40:28
    Koment pofunal gdzies???
    Tez podpisalam, dalam „obojetny” adres, o rezygnacji nie doczytalam 🙂
    A jezeli chodzi o anonimowosc, to i tak jestesmy wszyscy monitorowani 🙂
    No to pa!!
    Basia
    kokoszanel
    2019/01/12 18:41:32
    No paczaj, co to sie panie dzieje!
    Koment przyfrunal z powrotem, jak mu pogrozilam :)))
    e.urlik
    2019/01/12 19:23:04
    Ervisha, gdyby tak było, że trzeba je wybijać, bo się rozmnożą ponad normę, to na świecie do końca XIX wieku, kiedy jeszcze nie polowano masowo, byłoby jakieś sto miliardów dzików. Przyroda sama reguluje liczebność gatunków i tylko z jednym jej się nie udało – z człowiekiem ;-((( Te wszystkie teksty o oczyszczaniu gatunków z osobników starych lub chorych, te bajdy o chorobach, które przenoszą dzikie zwierzęta, to testosteronowe pieprzenie o uzdrawiających właściwościach kości, rogów, gruczołów, czy kłów służą tylko usprawiedliwianiu mordowania zwierząt, których najpierw pozbawia się miejsca do życia, a zaraz potem życia. Czy stare zwierzę nie chce żyć, tylko czeka aż jakiś palant ze strzelbą je zabije? Dlaczego nie kontroluje się ludzkiej populacji, która zagraża sama sobie? Och Ervisha, to takie okropne, a my nic nie możemy zrobić…
    e.urlik
    2019/01/12 19:34:04
    Aniu, wiadomo, że robimy tylko tyle, ile możemy. Ponoć możnaby się pałętać po lesie, bo wtedy nie mogą strzelać, ale czy możemy się narazać na bycie celem tych zwykle pijanych morderców? Jakiś myśliwy, który sprzeciwiał się strzelaniu do ciężarnych loch powiedział, że jeśli nie pójdą polować, to stracą tereny łowieckie, przyznane ich klubowi, czy jak się to nazywa. Stracą tereny łowieckie! Straca możliwość zabijania innych zwierząt! Fuck, to straszne! Co oni wtedy biedaki zrobią??!! Bez tego wspaniałego hobby i powinności każdego prawdziwego faceta / kobiety???!! No darz kurwa bór!
    e.urlik
    2019/01/12 20:11:09
    Basiu, chyba mu nieźle pogroziłaś, bo nie raz przyfrunął :-))) Dzięki, że podpisałaś, choć jak się okazuje, niewiele to dało. Co do inwigilacji, to myślę, że masz rację – nie istniejemy już jako prywatni ludzie, tylko podlegamy stałej kontroli, a następnym etapem będą chipy. Ale chyba sami zgotowaliśmy sobie ten los. A, i chyba mnie zaraziłaś swoimi patchworkami i jak ja mam żyć, skoro szyć nie umiem? No to pa!
    ervisha
    2019/01/13 18:58:42
    Nie rozumiem jak można zabijać 😦
    e.urlik
    2019/01/13 21:08:22
    Rozumiem, że można zabić z głodu, w samoobronie, dla ubrania (żeby nie zginąć z zimna). Ale dla przyjemności… Tak Ervisha, smutne to bardzo… Ludzie zawsze wyrządzają krzywdę słabszym.
    tessa37
    2019/01/14 08:27:27
    No i wykrakalam:/ Mało im dzików, żubrów czy lisów, za ludzi się biorą…
    e.urlik
    2019/01/14 11:57:25
    Tess, płakać się chce z bezsilności. Nawet nie wiem co napisać. Chciałoby się mścić za tę nienawiść, ale przecież nie jesteśmy tacy jak oni. Ale najgorsze jest to, że cały świat robi się taki 😦 Ściskam wirtualnie.
    ervisha
    2019/01/14 13:18:24
    A to co miało miejsce wczoraj? Kto tak postępuje?
    bognna
    2019/01/14 16:18:00
    Sluszna walka e.urlik. Podpisalam juz 3 inne petycje wlasnie w tej sprawie.
    e.urlik
    2019/01/14 20:48:25
    Ervisha, głównie chorzy z nienawiści… W tym przypadku przeciwnicy radości i czynienia dobrych rzeczy 😦
    e.urlik
    2019/01/14 20:49:46
    Bognna, każdy głos ma wielką wagę. Tak robią dobrzy ludzie 🙂

    Polubienie

Dodaj komentarz